Ekonomi

Nike’ın satışları düşerken Adidas güçlü bir ikinci çeyrek geçirmeye hazırlanıyor

Adidas AG’nin (OTC:ADDYY), Samba ve Gazelle spor ayakkabılarının canlı performansından faydalanarak ve rakibi Nike Inc. (NYSE:NKE)’nin daha zayıf satış performansının aksine, güçlü ikinci çeyrek satışları ve son üç yılın en yüksek kar marjını raporlaması bekleniyor.

Nike kısa süre önce yıllık satışlarında beklenmedik bir düşüş öngörmüş ve bu da hisselerinde %20’lik bir düşüşe yol açmıştı. Buna karşılık Adidas’ın hisseleri çok az tepki gösterdi ve bu da yatırımcıların Alman spor giyim markasının Nike’ın zorluklarından faydalanma potansiyeline olan güvenini gösteriyor.

Nike, eskisinden daha az yenilikçi olmakla, rekabet ortamını arttırmakla ve perakendecilere daha geniş bir marka yelpazesi sunmakla eleştiriliyor.

Nike, satışları canlandırmak amacıyla Haziran ayı sonunda dünya çapında 100 dolar ve altında fiyatlara sahip yeni spor ayakkabılar tanıtmayı planladığını duyurdu. Bu arada Adidas, üç çizgili Samba ve Gazelle ayakkabılarıyla tüketicilerin ilgisini korumak için yeni renkler ve sınırlı sürümler piyasaya sürerek aktif bir şekilde trend yaratıyor.

Google Trends verileri, “Adidas Samba” için yapılan çevrimiçi aramaların son on iki ay içinde dünya çapında önemli bir artış gösterdiğini, hatta Aralık ayında “Nike Air Force 1” için yapılan aramaları geçtiğini ve Nisan ayının başında zirveye ulaştığını ortaya koydu.

Analistler, LSEG verilerine göre Adidas’ın ikinci çeyrekte %51,4’lük bir kar marjı elde ederek son üç yılın en yüksek kar marjına ulaşacağını tahmin ediyor. Şirketin üç aylık gelirinin bir önceki yıla göre %4,5 artarak 5,6 milyar Avro’ya (6,1 milyar $) ulaşması bekleniyor. Bu olumlu tahminlere rağmen Irwin, Çin’deki zayıf talep ve artan rekabet nedeniyle “çok yüksek marjlara” geri dönüleceği varsayımına karşı uyarıda bulundu.

RBC araştırmasına göre Adidas, Hoka, Lululemon (NASDAQ:LULU), New Balance ve On Running gibi gelişmekte olan spor giyim markalarının artan rekabetiyle karşı karşıya. 2013-2020 döneminde küresel pazar paylarını %20’den 2023’te %35’e çıkaran bu markalar, RBC’nin araştırmasına göre, Adidas’ın en büyük rakipleri arasında yer alıyor.

CEO Bjorn Gulden yönetimindeki Adidas, Nike’tan farklı bir strateji olarak toptan satış ilişkilerini güçlendirmeye odaklanıyor. Hatta bazı Wall Street analistleri, bu sonbaharda yapılacak yatırımcı gününden önce Nike’ta bir yönetim değişikliği yapılmasını düşünüyor. Ayrıca, yaklaşan Euro futbol şampiyonasının Avrupa’da spor giyim talebini daha da canlandırması bekleniyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu